Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Saturday, June 14, 2014

Pemimpin adalah orang yang sentiasa belajar.

Bismillahirrohmanirrohim.
Apa khabar kawan-kawan semua...

Hujung minggu macam ni selalunya kawan-kawan buat apa yer? 
Kalau saya, sekiranya tiada aktiviti diluar saya lebih suka lepak je di rumah sambil membaca buku dan majalah atau surfing internet. 

Banyak maklumat yang akan kita dapat dengan membaca. Bagi saya membaca juga adalah satu proses pembelajaran. Kawan-kawan setuju atau tidak dengan pendapat saya? Setuju atau tidak apabila saya katakan bahawa apabila kita berhenti belajar, kita sebenarnya berhenti memimpin. Setiap kita adalah pemimpin, sekurang-kurangnya pemimpin kepada diri kita sendiri. Jadi dengan membaca kita sebenarnya bukan setakat membaca, malah kita sedang memimpin. Ingat selalu...pemimpin adalah orang yang sentiasa belajar. 

Sebenarnya tidak ada noktah dalam membentuk diri kita ke arah yang lebih baik. Usaha membaiki diri adalah satu kembara yang tidak berhujung. Sering kali penghujung suatu jalan, akan membuka satu jalan lain yang lebih luas...
Dalam kehidupan kita, kadangkala sesuatu yang kelihatan seperti satu pengakhiran sebenarnya adalah satu permulaan yang baru. Manusia mempunyai potensi untuk menjadi lebih baik dan sentiasa dinamik...SETUJU @ TIDAK?


* LIKE | SHARE saya DI SINI.











No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...