Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Tuesday, May 12, 2015

Instinct seorang Sahabat.


Petang semalam saya ada call sahabat ni, just tanya khabar dia. 
Sembang-sembang biasa tanya hal kerja dia tanya khabar anak-anak dia.

Pagi ni, dia call saya bagi kata-kata semangat. Bunyiknye seolah-olah saya ni sedang bersedih tahap kronik tujuh petala langit tujuh petala bumi. 

Tiba-tiba saya konfius sekejap. 
Saya bagitahu dia, saya OK dan saya tanya dia, awak salah call orang ke..sambil gelak-gelak.

Katanya, masa saya call dia petang semalam dia dapat rasa nada kesedihan dalam suara saya. Tidak perlu sembunyi katanya setiap lenggok bicara dan perbuatan dia dapat baca. 

Sambil gelak drakula saya melawak 'aikk, sejak bila sahabat saya ni ganti tempat Nujum Pak Belalang?' Sejak bila pandai Scan jiwa raga orang ni?'
Bla bla bla...

Antara nasihat dia yang masih 'krik krik krik' lagi ditepi telinga pagi ni..
1. Jangan patah semangat, jangan cepat putus asa.
2. Jangan lupa Allah, sebab Allah sayang saya
3. Pilih kawan yang baik baik yang boleh buat saya happy, jangan sedih-sedih.
4. Berlapang dada dan maafkan orang yang menganiaya...dan setengah dozen lagi nasihat saya tak larat nak taip..

Walaupun dah jarang berjumpa sebab masing-masing sibuk dengan tanggungjawab, tapi bila dah akrab seorang sahabat akan sentiasa mendoakan kebahagiaan dan kebaikan untuk sahabat dia. Alamak..sedih pulak tetiba dengan sahabat ni. Sedih sebab terharuuu.



Tak lama lagi dah nak puasa, dah nak rayer.
Kan best kalau sahur & berbuka ada pembantu peribadi?
Nak harga DISKAUN cepatlah PM smile emoticon
www.kedaicowaysue.blogspot.com



No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...