Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Wednesday, January 2, 2013

Hari pertama diri sebagai pelajar

Senyum sorang2 bila tengok gelagat anak2 yang baru masuk darjah 1 di tv3 ni. ada yang menangis, ada yang muka biasa2 je, ada yang nak ikut mak ayah balik rumah...macam2 ragam lagi lah. 
Imbas kembali zaman saya mula2 masuk tadika dan darjah 1 dulu... hari pertama abah hantar, saya tak nangis pun malahan rasa seronok sebab dah boleh sekolah (masa tu saya rasa saya dah besar dan taK takut gi sekolah sebab masa tu saya dah boleh membaca dan menulis..) saya suruh abah saya balik walaupun air muka abah risau takut kalau2 saya menangis selepas dia balik. sepanjang pagi tu saya tengok je budak2 lain yang nangis sampaikn ada yang meraung nak balik hehehhee...kenangan masih segar diingatan.

No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...