Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Monday, January 30, 2012

Cuti dan kejadian.

hey hey hey...!
hari ni masuk opis setelah bercuti lama.
hurmm...tak habis2 lagi kena tanya ngan dorang ni.
dibawah ni beberapa soklan dari dorang yang saya sempat layannnnn...zasss...!
'cuti lama-lama hang balik kawin ka?'
'weh...ko cuti lama pegi bercuti kemana?'
'pegi  mana cuti lama?'
'amboi syoknye die cuti lama2..ada apa2 ke?'
'kak...kenapa cuti lama? akak sakit ye?'
'amboi hang...pi bercuti senyap2...'
'aku dengar ko cuti lama balik kawin yek?'
pertanyaan2 dorang yang rasa2nya agak malas nak dilayan, saya diam je buat pekak dan tuli. tak rock betul la dorang. cuti lama sikit pun kecoh. padahal tahun lepas jarang ambik cuti. baki cuti siap forward lagi. orang lain cuti lama saya tade nak kecoh2 pungggggg! haiyyaaa....


* cuti sebab ada kenduri kawen...
*
sepupu saya meninggal dunia pada tarikh harilahir saya sabtu lepas 28hb jan. sib baik masa hari kejadian saya masih bercuti bersama keluarga di kampung. maka tak ralat sangat... tapi sedih sebab disaat saya menyambut harilahir yang kesekian kalinya sepupu saya pula dijemput Ilahi. wujud keinsafan, semakin banyak kali kita menyambut hari lahir kita...semakin pendek umur kita dan semakin dekat jarak kubur dengan kita. subhanallah. semoga Allah mencucuri rahmat keatas sepupu saya dan semoga dia ditempatkan bersama orang2 yang solehah...amin ya rabbal alamin.





No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...