Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Wednesday, January 4, 2012

Status diri : "JK"

Petanda:
1) Kalau tak selera nak makan....
2) Lebih suka buat hal sendiri....
4) Lebih banyak mendiamkan diri....
3) Hati mudah tersentuh, sensitif....
5) Masuk bilik tido atau bilik mandi pastu nangis sorang-sorang....
6) Pandu kereta laju-laju tanpa arah tuju di sepanjang lebuh raya....
7) Susah nak tidur....


Minggu sudah saya pergi majlis marhaban. pastu jumpa ustaz.
ustaz kata "kenapa badan makin kurus sangat ni...makan, kena makan banyak-banyak sikit....bla bla bla bla............bla bla bla bla..........
*membebel pulak ustaz ni. komen saya dalam hati sambil menggosok-gosok telinga sendiri ala ala rasa panas macam terbakar. hehhehee.


disebabkan tak sanggup nak mendengar bebelan ustaz yang seakan makin meleret-leret maka saya pintas cakap dia..."ustaz, saya tak boleh makan lah ustaz...takde selera. status saya sekarang ialah JK!"


ustaz ternganga sekejap sebelum bertanya saya balik....."JK?... apa itu JK? dan sambil berpaling kepada orang-orang yang ada bersama kami untuk meminta bantuan mereka. malangnya tiada siapa yang tahu apa itu JK... "


dengan selamba saya menjawab "status saya sekarang JK ustaz...'Jiwa Kacau'...


ustaz dan mereka2 yang ada berdekatan berkata "oooooo JK tu Jiwa Kacau rupanya...ish ish ish...."








*shotcut cerita setakat ni aja lah...yang selebihnya takleh cerita nanti kena gelak hehehhee.....










No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...