Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Friday, February 17, 2012

Cantik dengan KENTANG!!

1.
Hilangkan lingkaran gelap bawah mata.
Caranya, hiris kentang mentah dan letakkan di atas selapis keju tipis, lalu letakkan di bawah mata selama 20 minit. zat catecholase dalam kentang boleh mencerahkan kulit dan akan menghilangkan lingkaran pada mata.

2.
Menghilangkan parut pada wajah.
Cucilah wajah dengan jus kentang sekerap mungkin. Cara ini dapat membantu mengurangkan noda-noda hitam ynag mengotori wajah.

3.
Masker kentang.
Potong kentang lalu sapu dan gosokkan ke kulit. lakukan dengan hati-hati dan tumpukan pada kawasan yang bermasalah. Biar hampas kentang tersebut menempel selama 30 minit, sebelum dibasuh dengan air bersih.

4.
Pembersih kentang.
Membuat pencuci muka dengan kentang. Campurkan parutan mentimun dan kentang. kemudian, tambahkan satu sudu teh tepung serbuk penaik, sebutir telur dan seperempat mangkuk air, lalu kisar selama satu minit. setelah selesai melakukan rawatan, bersihkan wajah dengan kain lembut yang telah dibasahi dengan air.

No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...