Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Friday, June 22, 2012

aku ibarat BUTTERFLY




ketika waktu mendatangkan cinta. aku putuskan memilih dirimu...setitik rasa itu menitis dan semakin parah. bisa ku rasa getar jantungmu mencintaiku apa lagi aku.jadikan lah diriku pilihan terakhir hati mu...
butterfly...terbanglah tinggi...setinggi anganku untuk meraihmu. memeluk batinmu yang sempat kacau kerana merindu...
butterfly...fly away so high...as high as hopes i pray...to come and reach for you...rescuing your soul 
that precious messed up false me and you...
jalan ini jauh namun kita tempuh. bagai bumi ini hanya milik berdua. biar ku berlebihan mendekatimu namun ku tunggu....


butterfly...
sejauh mana cinta dia...
mampukah dia menyanyangi dan mencintai seadanya aku?
sanggupkah dia berkorban dan bersusah payah bersama aku 
dalam mencari makna cinta dan bahagia...
bahagia hingga hujung nyawa...
bahagia dunia akhirat...
dongeng...
cinta romeo dan juliet seakan dongeng bagi aku...
cinta shah jehan dan mumtaz seakan dongeng bagi aku...
cinta laila dan majnun juga seakan dongeng bagi aku...
habis...cinta yang bagaimana impian aku?
sesungguhnya....
aku amat mendambakan cinta...
seperti cintanya Rasulullah kepada Saidatina Khadijah dan isteri2nya...
cinta dibawah naungan Ilahi...
cinta dibawah rahmat Ilahi...
 
 















No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...