Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Friday, June 22, 2012

Tahlil


Malam ni ada majlis tahlil di rumah abang din di seksyen 7 shah alam.
petang ini selepas waktu zohor saya akan ke rumah anak-anak yatim di hulu klang kerana ada aktiviti yang akan dilakukan bersama dengan anak-anak yatim disana. sebenarnya dah terasa teruja sangat kerana tak sabar untuk bersama-sama mereka. tahlil malam ni...rasa macam malas nak pergi sebab nun jauh di shah alam sana. jalan dari ampang ke shah alam sudah semestinya jam seperti biasa. malasnya nak menempuh jalan jam melainkan saya bertolak awal kesana, tapi hasrat hati saya nak berlama-lama di rumah anak-anak yatim tu...
sekejap tadi dia dah call untuk ingatkan saya supaya pergi ke majlis tahlil tersebut. saya bagi alasan sebab takut tak sempat nak kesana tepat pada waktunya tapi alasan saya ditepis...jadi, terpaksa lah saya terus merangkak ke shah alam selepas aktiviti bersama anak-anak yatim pada petang nanti.

salah satu sebab saya malas nak ke shah alam kerana tiba-tiba saya rasa malas nak jumpa dia.
dan salah satu sebab yang saya tahu kenapa dia nak sangat saya pergi ke majlis tahlil tu kerana dia nak sangat jumpa saya sebab dia dah rindu sangat kat saya...muahaha...
saya...malas nak jumpa dia selalu selalu sangat sebab saya takut kalau rindu saya dah hilang nanti saya akan cari rindu lain...muahahhaaa gelak jahat...kejam tak saya? kejam kejam....kejammm.  

No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...