I Follow...

Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Ahad, 24 Mei 2015

Suara Kecil vs Suara Hati

Asalamualaikum.. 😊😊
.
Selamat Berhujung Minggu rakan2 semua 🌾🌾
.
🌜Tahukah Anda Dalam Diri kita Ada dua suara ..satu suara kecil atau dipanggil the small little voice satu lagi suara hati (suara positif)
.
HATI HATI...😳
.
KENAPA RAMAI ORANG GAGAL ?
.
🌜sebab mereka biarkan suara kecil itu bermaharaja lela dan mereka selalu dengar suara kecil itu dan mereka menutup suara hati mereka..
.
😇Apa suara kecil tu?
.
🌜satu suara yg berkata Negatif terhadap diri dan usaha anda..
.
🙅tak payah la buat ,susah ni
🙅tak payah amik tahu la, kau bukan boleh berjaya.
🙅tak payah la ikot dia orang ..dia orang x pe la dia orang pandai.
🙅tak payah la usaha buat penat je .. tunggu je.
🙅ishh nk cerita kat org tu?? x yah la confirm dia tak nak tu..
🙅ishh nk ajak org tu?? kalau dia tak nak?? malu la kau..
🙅biar betul kau nk cakap kat dia.. nanti dia marah nanti hah mcm mana??..
.
👆👆👆👆👆 ini antara suara kecil yg bermain di kalangan kita..
.
😊untuk berjaya anda perlu meminimumkan penguasaan suara kecil ini..dengan mendengar suara hati dan sediakan jawapan..
.
🙋Mereka Boleh Aku pon boleh
🙋Ini cabaran aku mesti lakukan
🙋tak cuba tak tahu.. cuba dulu baru tahu..
🙋orang tak nk biasa la ..janji aku cuba... they say no i say next ..so what? hehe
🙋Aku mesti lakukan demi matlamat aku..
.
👆👆👆👆👆 semakin byk jawapan yg anda sediakan untuk melawan suara kecil itu.. semakin positif minda anda dan semakin laju pergerakan anda.. anda akan lebih gembira bersama dengan diri yg positif 👍👍👍😀😀😀😀🎉🎉🎉🎉🎉
.
.

Catat Ulasan

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...