Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Thursday, December 30, 2010

Tahniah harimau malaya!!

Wah...!!! happy bangat ini malam. akhirnya harimau malaya berjaya mengalahkan garuda. tak sia-sia aku tinggalkan menonton siaran langsung perlawanan tu kat rumah bersama2 geng bas skolah. aku kuar gi beli pizza kat warta. sebenarnya bapa sedara aku demam, dia teringin sesangat nak makan sup cendawan ngan pizza. memandangkan anak2 dia dah khusyuk tahap tak sedar diri di hadapan tv, maka aku pun ajak lah makcik aku pegi pizza hut..sabar ye pakcik jap lagi kita makan pizza.

sampai je sana aku terus pegi kaunter untuk order...dah siap order baru aku tersedar yang mak sedara takde dengan aku...alamak, pelik bin ajaib. tadi dia ada sebelah aku, tiba2 hilang. aku cari punya cari sekitar tempat tu...adoyyaii makcik oh makcik...rupa2nya makcik aku ternampak skrin tv tayang perlawanan bola dan dengan slambernya dia dok melepek dengan crowd yang ada reramai kat situ huhuu...penangan bola boleh buat orang sasau dan angau. tetiba pulak aku rasa tersisih, nak join makcik yang dah termasuk dalam crowd tu malu la pulak...maklumlah beb kebanyakan yang ada kat situ lelaki. nyahh ni pemalu mak huhuu. sudahnya aku tunggu je lah pizza yang aku order tadi sorang2 dan dari jauh aku usha2 skrin perlawanan antara harimau malaya dengan garuda. dalam masa dok tunggu tu tiba2 pulak garuda jaringkan gol...kebetulan masa tu ada mamat indon yang lalu depan aku tu cakap 'padan muka malaysia..tu lah orang malaysia suka sangat makan ubi kayu sebab tu bodoh'. amboi2 mamat ni sesedap rasa je die mengutuk orang ish ish..yang dia tu menumpang kat negara orang dia tak sedar...memang tak sedar diri tul lah mamat ni. kalau lah aku boleh tranform jadi gorilla dah lama aku terajang mamat indon dua orang yang tak sedar diri tu. Sekarang tengok sapa yang menang! tu lah, len kali jangan angkuh riak takbur dan bongkak tau...sendiri mau ingat la ye. kali ni malaysia yang menang!!


No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...