Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Thursday, September 15, 2011

Cerita hari ini

Cerita hari ini...apa cerita?
haaa...ni nak criter la ni...jap amik mood.
pagi tadi saya bersiap hampir sejam depan cermin sebelum pegi kerja.
puas dressing...pastu acara tepek tepek bedak pulak kat muke.
selalu pagi2 kalo mood malas mari sebelum masuk keje saya tepek2 ala kadar aje kat muke.
bedak alas dengan lipstik dah cukup.
tapi pagi ni lain pulak rasanya. lepas tepek bedak rasa tak puas hati pegi basuh muka pastu tepek lagi sampai puas hati huhuuu....ini semua gara-gara adanya majlis sambutan hari raya kat opis su.
memasing pakai lawa2...yang pakai macam mak datin, macam pak arab pun ada.
pendek kata happening lah tadi. makanan pun best2 dan sedap2.
sambil2 makan sambil dihiburkan dengan persembahan.
suka suki hari raya....saja nak seronok2 sambil eratkan hubungan silaturrahim.
berhibur, menghibur dan dihiburkan.
saya juga tidak terkecuali...menghiburkan mereka2 sume plus menghiburkan diri sendiri.
saya menyanyikan lagu senandung hari raya. sib baik tak hujan masa saya nyanyi tu...
maklumlah suara sedap sangat sampai bergegar mikrofon muahahahhaaa...
tobat pasni saya tanak nyanyi lagi....tapi macam nak nyanyi lagilah pulak.



Selamat ari rayer, maap zahir batin okey....:)


No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...