Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Tuesday, September 27, 2011

Lembut hati untuk menyayangi

Ya Allah...
redhai ketulusan hati...
ya Allah...
aku sanggup berkorban demi rahmat-Mu...

*
*
*

hari ni dah masuk hari kedua dia kena tahan kat hospital tawakal.
kelmarin pagi dia ada call aku...
semata-mata untuk beritahu yang dia kena masuk hospital.

puncanya??
dokter kata dia terkena jangkitan kuman.
aku cuma terdiam...
tetapi akal mula memproses setiap patah perkataan yang keluar daripada mulutnya.
terkena jangkitan kuman???
teruk sangat ke sampai  kena masuk ward???
bla....
bla....
bla....

*
*
*

yang pasti hari ini hati aku meronta-ronta nak pegi lawat dia kat hospital.
kenapa tiba-tiba terasa hati ini perlu memberikan perhatian dan kasih sayang yang lebih.
terasa dihati keikhlasan untuk memberikan kasih sayang itu.
tetapi apabila difikirkan balik terasa diri tidak mampu untuk memberi lebih dari yang sepatutnya.
atas alasan-alasan tertentu.
dan alasan itu aku jadikan sebagai benteng untuk tidak menunjukkan rasa sayang itu.
biarlah sendiri yang mengetahui betapi hati menyanyangimu.
tidak perlu ditunjuk-tunjuk...
biarlah sendiri yang mendoakan kesihatanmu.
kerana Allah lebih tahu...
maafkan aku.

sungguh diri ini tidak mampu...


:
)

lebih banyak cinta dan kasih sayang untuk diberikan kepada semua orang yang menjadi kesayangan Allah...


No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...