Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Saturday, May 29, 2010

Tiap yang berlaku ada hikmahnya!!

Hidup di dunia penuh dengan pancaroba, dugaan kian datang tanpa hentinya, tiada diduga, tiada disangka...ibarat ombak pantai, ibarat hujan renyai-renyai. 

Kita sentiasa merasa duka, merasa sengsara, merasa derita dengan dugaan yang menimpa... Bukankah itu ujian Tuhan? Yang mematangkan setiap kelakuan...yang telah diatur dalam mengejar masa depan. Tiap kurniaanNya mempunyai makna di sebaliknya. 

Ada hikmah di setiap peristiwa, supaya kita sedar tentang kebesaranNya. Yang tak akan memberi ujian di luar kemampuan manusia. DIAlah yang menciptakan kita. DIAlah yang menentukan kematian kita. DIAlah yang menghitung setiap amalan kita. Pohonlah agar dipermudahkan segalanya kerana DIA yang mengabulkan doa...sesungguhnya...TIAP YANG BERLAKU ADA HIKMAHNYA!!

No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...