Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Saturday, July 23, 2011

Maafkan bila ku tak sempurna

Semakin jauh ku dari-Mu, semakin dekat pula Kau menghampiri daku, oh Tuhan Yang Maha Pengasih
siapalah diriku di pandangan-Mu. semakin cuba ku dekati semakin kuat pula Kau mendugai aku. Oh Tuhan Yang Maha Sempurna kerdilnya diriku di hadapan-Mu...

Bagaimanakah nantinya tika berhadapan dengan-Mu sudikah Kau menerima hamba-Mu yang hina ini
Ya Allah Kau Maha Pengampun.

Di bayangan mentari aku kealpaan, dusta dunia penuh kepura-puraan. di kala dini hari aku kepasrahan
mendamba jernih embun kasih sayang-Mu Oh Tuhan. andainya dihitung amalanku belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurga-Mu. oh Tuhan Yang Maha Pemurah, hindari diriku dari siksa-Mu oh Tuhan.

Kasih sayang-Mu Tuhan, itu yang ku dambakan. dengan rahmat-Mu ampunilah diriku....


Aku, damba kasih...

No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...