Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Sunday, October 30, 2011

bingit kenduri kendara.

da da da di di dammm!
ada kenduri kawen kat bawah.
bingit dengan macam-macam lagu sampai pening dah kepala den ni hahahhaa.
lepas satu lagu...lagu lain pulak.
dari lagu dangdut, pop, balada sampai lah ke lagu hindustan. 
kuch kuch ho ta hai...mohabbatein...tak sesuai. muahahaha gelak jahat!
berzanji? selawat nabi? nasyid? setakat ni tak dengar lagi pun. huhuuu.
tak pa...tak pa...bagi peluang kat depa depa berhibur.


"jangankan gunung fujiyama, puncak himalaya ku turut kamu"
"kalau memang kamu cinta aku, ke kutub utara aku ikut kamu"


iyoo lah tu...aku ikut kamu konon.
masa tengah bahagia becinta sume bikin janji wakakakaka.
lautan api sanggup direnangi konon.
tipuuuuu sume tuh. mana ada lautan api kat dunia nih.
kalau betul ada...kita pakat tengok! 
berapa orang yang sanggup berenang dalam lautan api tu...
panas sikit dah mengeluh...dah meraung guling-guling...
ini kan pulak nak berenang dalam lautan api. 
puiiiiiii...manis mulut je tuu...sila jangan percaya.






*
terasa lapar lah. dapat hidu makanan sedap2. 
ok, saya chauww cari makan dulu. 
take care sume :)

No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...