Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Thursday, October 20, 2011

Diam berdiam

Saat ini saya rasa diam itu indah.
Hati merindu kepada...

...ma (mak)...
...abah...
...adik2 dan abang...
...ayah (bapa sedara saya panggil dia ayah)...
...mak (mak sedara)...
...anak2 sedara...
...sepupu2 saya yang saya sayang...
...orang2 kampung saya (yg kekadang dorang kompius saya ni anak sapa?)...

dan juga rindu kepada...

...'Teeeeeeeeeeeeetttt' (orang istimewa pengubat jiwa lara hamba..muahaha gelak
jahat. mana boleh sebut nama. karang ada yang jeles, pastu mulalah buat
'spotcheck'...pastu...bla bla bla...pastu gaduh. buang masa. ahakss. 

dan tak lupa juga rindu kepada...

...jiran belakang rumah abah. dah lama saya tak jumpa dia tu. apa khabar dia sekarang.
yang pasti lepas dia balik dari mesir kami langsung tak bertegur sapa walau pun
dah beberapa kali jarak kami cuma sedepa. masing2 ego.
padan muka kami berdua. nak tapi ego...puuiiii. ko punya ego melangit tak agak2
aku cari lain muahahahaaa. tak heran.
                                 


*entri tak siap. sambung kendian....









Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...