Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Friday, October 7, 2011

di saat kau mencintaiku vs di saat aku terpaksa meninggalkan mu



kisah hidup untuk diingati. Dia tujukan lagu ini khas untuk saya. namun apa daya saya. niat bukan untuk mengecewakan disaat kisahnya sedang indah...tetapi...*segalanya ku serahkan kepada-MU.

ku terpaksa pergi...
ku terpaksa pergi...
disaat kau mulai mencintai diri ku...
berharap aku jadi kekasih hati mu...
namun aku terpaksa pergi jauh dari hidup mu...

ku menangis lagi...
ku menangis lagi...
disaat aku terpaksa meninggalkan diri mu pergi...
ku tak pernah layak menghiasi hari mu...
disaat kau terbangun dari tidur mu...

aku memang inginkan diri mu...
datang dan temui aku...
kan ku...katakan pada mu...
aku sangat mencintai diri mu...

aku memang inginkan diri mu...
datang dan temui aku...
kan ku... katakan pada mu...
aku sangat mencinta...

ku menangis lagi...
ku menangis lagi...
disaat aku terpaksa meninggalkan diri mu pergi...
ku tak pernah layak menghiasi hari mu...
disaat kau terbangun dari tidur mu...

aku memang inginkan diri mu...
datang dan temui aku...
kan ku...katakan pada mu...
aku sangat mencintai diri mu...

sayang... apakan daya ku...
terpaksa... meninggalkan diri mu...
andai... inilah takdir ku...
aku redha melepaskan diri mu...

sayang... harap kau mengerti...
akan...keterpaksaan ini...
maaf... ku terpaksa pergi...
meninggalkan indahnya cinta...

maaf... sungguh ku tak mampu...
untuk terus... mencintai diri mu...
maaf... ku terpaksa pergi...
meninggalkan cinta suci mu...

aku memang inginkan diri mu...
datang dan temui aku...
namun... apakan daya ku...
aku terpaksa meninggalkan cinta mu...






*disaat cinta mu ada untuk ku, aku terpaksa pegi meninggalkan diri mu... :(



No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...