Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Wednesday, November 2, 2011

Sekian kalinya lagi.


*
*
lagi...
lagi...
muntah darah lagi...
muntah lagi...
sekian kalinya lagi.
selepas ni apa pula lagi...
tunggu dan lihat.
dah tak larat dah rasa...
tapi takpe lah...
yang penting saya tak akan susahkan sesiapa...
terutama orang-orang yang saya sayang.
*
*
hari ni silent MODE.
mood, feeling, tekak, peti suara... 
kurang selesa untuk berkata-kata...
tetapi yang penting saat ini muka mesti senyum...
mesti ceria walaupun lakonan semata...
yeahh hati!! mesti kuat!! mesti kuat!!
jangan tunjukkan sakit itu!!!
kuatkan semangat!!
kuatkan diri!!
mesti happy selalu!!
mesti ketawa selalu!!
mesti senyum selalu!!
*
*
tapi hari ni pagi-pagi lagi si izat dah merajuk dengan saya...
hehehe dia memang macam tu dengan saya suka sangat merajuk...
tak padan dengan lelaki...
puncanya sebab saya tak layan dia berborak.
esok-esok kalau dah ada makwe...
tak tahulah caner makwe dia nak handle...
dapat bertahan atau tidak dengan si izat ni. hurmm.
hal sekecil kuman macam tadi pun dia boleh nak merajuk..
takpe lah...lagi pun dia tak tahu apa-apa.
dan harapnya semoga akan datang dia lebih matang...
takmo lagi la rajuk2 selalu...kadang2 merimaskan.
rajuk manja sekali sekala masih boleh diterima... 
nak kena buat sesuatu ni supaya dia tidak lagi merajuk...
kena cari idea caner nak pujuk rajuk dia...
kalau susah-susah sangat biar saya pulak yang merajuk..ok tak?
kalau perempuan macam saya merajuk kira ok lagi sebab ada 'kecomelan' disitu huahaha...perasan.
tapi kalau lelaki yang merajuk memang tak kacak langsung kan kan? hikhik...
*
*
hidup mesti diteruskan 
walau apa pun yang terjadi.
*
*
say cheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesseee!!!!




2 comments:

Ann Huda (Ate) said...

Assalamualaikum dik. Ate bnyk kali menyinggah di sini tapi tak tahu nak komen apa. Mdh2an awak boleh terus sabar dan tabah dg segala ujian hidup dan sakit.

Diary Ilham Bonda said...

InsyaAllah...Tq kak...

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...