Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Wednesday, May 21, 2014

Princess diary 21st mei

Bismillahirrohmaanirrohim...

Alhamdulillah... Syukur kehadrat Allah SWT kerana aku masih diberi peluang untuk bernafas dan merasai nikmat yang diberikan Allah SWT kepada ku hari ini. Tidak terhitung syukur ku kepada Mu Ya Rabbi...
Walaupun dah hampir 2 minggu aku batuk, sakit tekak dan demam namun aku tetap bersyukur... sakit yang sedikit ini tidak mampu menandingin nikmat-nikmat lain yang telah Engkau berikan kepada ku. Syukur...

Aku masih kuat untuk bertahan. Walaupun dah hampir 2 minggu aku demam & tak juga sembuh sepenuhnya,  namun aku masih mampu untuk bekerja. Mengenangkan kerja yang nak kena settle masih banyak atas meja aku tu, aku tak sampai hati nak mc lama-lama. Takut nanti akan menyusahkan rakan-rakan opis yang lain. 1 hari je aku mc.

Buat kerja dalam keadaan diri tak berapa sihat ni bukannya best manapun. Ikutkan hati ni tidur lagi best. Tapi kalau demam sorang-sorang kat rumah pun tak best juga...so aku masuk opis lah, ramai kawan-kawan kat opis boleh aku tenung muka dorang-dorang tu... Mana tahu lepas tenung muka depa tu demam aku yang dah nak masuk 2 minggu ni boleh baik...hihiiii...tak mustahil kan...kalau Allah izin.

Apa pun aku mohon pada Allah SWT supaya Dia memberikan aku kesihatan serta memudahkan segala urusan aku pada hari ini, hari esok dan hari-hari seterusnya...amin.

Harapnya kawan-kawan diluar sana pun sama-sama doakan saya semoga cepat sembuh yer...

*entri merapu meraban sbb nak hilangkan ngantukk...


No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...