Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit mu, yang membuatkan keinginan mu terhalang, serta menyusahkan hidup mu, pasti Dia akan damaikan hati mu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia. Bukan Allah tidak tahu deritanya hidup mu, retaknya hati mu, tetapi itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya. Ya Allah, jadikanlah aku penyabar dan bersabar dengan setiap dugaan Mu.... Ya Allah, bantulah aku untuk mengingati-Mu... bersyukur kepada-Mu dan beribadat dengan baik kepada-Mu...amin ya Rabbal-'alamin...
"Erti hidup pada memberi..."

Saturday, May 24, 2014

Princess diary 240514

Alhamdulillah...

Hari sabtu yang indah lagi ceria.
Hari ini rehat sambil memanjakan diri, sambil nonton cerita korea 'the sun embrace the moon'...huhuu betul ke tajuk & ejaan tu? Sebenarnya cerita ni ada tersimpan dalam koleksi saya dah lama cuma tak sempat nak tengok dengan bersunguh-sungguhnya je...ni pun nasib baik ditayangkan di tv8. Dah alang-alang tengok di tv...lepas ni habisla...sambung tengok di laptop pulak kasi habiskan episod dalam cerita ni.

Bercakap pasal drama @ filem korea ni sebenarnya saya memang dah lama ketagih,  sejak zaman saya belajar di universiti lagi. Cumanya sekarang ni memang tak sempat sangat nak mengadap cerita korea macam dulu-dulu. Tuntutan kerja & tanggungjawab lain menyebabkan saya terpaksa korbankan hobi nonton cerita korea sampai nak muntah tu hehee. Ingat lagi kisah zaman dahulu kala dimana ketagih saya lagi parah sejak keluar drama winter sonata tu. Hero dio hensem..jeles pulak dengan hyu jin tu sebab dia dapat jadi kekasih mamat hensem tu. (betul ke nama heroin tu hyu jin? alamak lupa pulak nama watak utama maklumlah cerita tu dah lama sangat. Lagipun dah banyak sangat tengok cerita korea sampai nama-nama penting watak hero heroin pun dah bertukar-tukar dalam kepala ni hehe..). Antara cerita korea yang saya suka tengok ialah Meteor garden, full house, my girl, april snow, autum in my heart, wonderful life, dancing with me, love story in harvard, sassy girl, sad love story, stairway to heaven dan banyak lagi lah.

Bukan saya sorang je ketagih cerita korea ni, ada beberapa rakan sekerja saya sekarang ni lagi hardcore dia punya ketagih cerita korea. Siap download cerita korea simpan dalam hard disk lagi. 10 biji hard disk pun dorang sanggup! Buat koleksi katanya... Tapi saya cukup la simpan koleksi cerita korea dalam 1 hard disk je...tak sempat den nak tengok. Saya sendiri dah lupa & tak tahu macam mana saya boleh jadi ketagih dengan cerita korea ni...hurmmm dahsattt betul penangan cerita korea ni kan...











No comments:

Cari Blog di sini

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...